17 mars 2010

Vägdag fredag

Jag har kört igång igen för att minska vikten lite. Inte med nån galen kur och barer eller drycker den här gången, utan med riktig mat.
Vägde in mig i fredags på 69,1 kg och ska väl försöka hålla mig till fredagar som min vägdag. Men som ni vet vid det här laget så fuskväger jag ju mig varje dag.
Ja, sån är jag, vill hålla koll och se fluktuationerna.

I morse blev det riktigt glädjeskutt av vågen, 67,7 kg stod det. Wow 1,4 kg på bara några dagar och jag är inte ens hungrig.

Mitt knep denna gång, LCHF eller Atkins eller GI eller bara min egen variant av alla 3 och så lite egen känsla.

I går åt jag detta:

Frukost: En skål med 10%-ig yoghurt (naturell) med ½ banan och 5 st stora jordgubbar, en stor kopp te och ett glas vatten.

Lunch: En wrap från Chick-fil-a med spicey dressing och en yoghurt parfait med kaksmulor (eller granola som det heter, men det smakar som kaksmulor) Totalt 790 kcal. Till det blev det vatten.



Mellanmål 1: Te, 3 st Toffify, 1 st Lindt.



Mellanmål 2: En skål med 4%-ig keso med hemgjord sylt på surkörsbär och tranbär.

Middag: Halv avokado, 8 st stora räkor (scampi), 2 st kokta ägg, citron, majonnäs och creme fraiche, stor kopp te och ett glas vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar