14 mars 2010

Ont i axeln

Jag fick rejält ont i axeln efter min första batalj med burpees och efter det har det inte blivit några fler armhävningar. Suck, varför är jag så klantig?

Ja, ja, axeln har fått vila lite nu i alla fall och jag planerar att börja om med vecka 3 nästa vecka igen. På kvällen på tisdag tänkte jag köra pass 1, då borde axeln ha fått vila tillräckligt, men om det skulle börja göra ont får jag avbryta helt enkelt.

Nu har jag tagit 2 hela vilodagar och inte tränat nånting alls, det var välbehövligt för mig. Idag blir det 45 min motionscykel och sen är jag klar med vecka 4 i Sprint programmet.

Igår var jag och sambon och shoppade lite. Vi köpte varsin Timex klocka som vi kan använda för att ta tid på varv när vi simmar eller springer. Det ska bli riktigt kul tycker jag att kunna se mina varvtider. 30 varv kan man lagra i klockan, så när jag simmar så blir det nog per 100 m som jag tänker ta varvtider. Det känns mest intressant ändå istället för var 25:e m (en bassänglängd).



Jag köpte den lite mindre klockan, men nu börjar jag ångra mig. Tror nog jag ska byta till den större, tycker den är snyggare. De kostar lika mycket, så det gäller bara att bestämma mig.

Sen köpte vi lite träningskläder också, 2 par byxor till mig och ett par shorts och en löptröja till sambon. Byxorna betalade han för om jag lovade att göra mig av med mina bruna myspys plyshbyxor som jag brukar träna i. Och visst, inga problem, de är väl inte så snygga precis, men väldigt sköna.

Sen köpte jag ett linne och en jättefin sjal med blommönster och silvertrådar i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar