15 mars 2010

Sommartid och sommarfrukost

Igår blev det sommartid här, eller som det kallas här daylight saving time. Så imorse när vi vaknade kl 7 så var det fortfarande mörkt ute.
Solen gick idag upp kl 07:41 och går ner kl 19:38, men om man räknar gryningen så startar den kl 07:16 och skymningen håller på till 20:03. Sen får vi 2 min längre dag imorgon och på en vecka blir det 16 min längre dag. Det är skönt tycker jag att vi går mot ljusare tider. Fast ni i Sverige springer om oss snart med dagslängden, det går nämligen mycket fortare i Sverige nu.

Nu med sommartid och allt vad passar inte bättre än en riktig sommarfrukost med yoghurt, färska jordgubbar och vindruvor. Så det fick det bli och i koppen blev det te bryggt på semesterblandning. Mmmmm



Den här veckan kommer jag få ändra om lite i träningsprogrammet igen. Så här ser det ut just nu:

Monday Swim 25 min, Bike 30 min
Tuesday Off
Wednesday Run 25 min
Thursday Run 30 min
Friday Swim 30 min
Saturday Off
Sunday Bike 45 min

Men eftersom jag har mitt 5 km lopp på lördag så kommer det bli så här istället:

Monday Bike 30 min
Tuesday Run 25 min
Wednesday Swim 25 min
Thursday Off
Friday Swim 30 min
Saturday Run 30 min
Sunday Bike 45 min

Ja, det där blir nog bra. Simma dan innan loppet borde gå bra och cykla dan efter känns också helt ok. Det gör visserligen att det bara blir en vilodag den här veckan, men det känns helt ok. Det är ju ändå inte ens 30 min träning om dan och det är ju vad läkare rekommenderar att man minst gör. 30 min om dan känns faktiskt helt ok, det tar inte så mycket tid och ändå hinner man få upp pulsen lite.
Jag undrar vilket som är bästa, 30 min om dan eller 1 h varannan dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar