18 mars 2010

St.Patrick's day

Igår firade vi St.Patrick's day och gick ut på puben. Först hade vi tänkt gå till Hannah's, men där var det så proppfullt att det inte ens var kul. Det var över 1½ timmes väntan på att få ett bord. Blä.
Nej, så vi gick till Black Rose och satte oss vid baren och åt middag istället. Det var härlig stämning där och de spelade irländsk musik och alla hade gröna tröjor och drack öl och firade.
Jag drack för ovanlightens skull också en öl, en Guinness till råga på allt. Jag som inte ens gillar öl.
Min sambo sa att han borde ta ett kort på mig med ölen för det var ingen som skulle tro på det annars.
Alla säger jämt att Guinness har en sån speciell smak och att den är så svårdrucken, särskillt om man inte gillar öl. Jag tycker precis tvärt om. Mycket lättdrucken och faktiskt godare än annan öl. Det kan ju ha lite med saken att göra att jag inte gillar kolsyra och Guinness inte har nån kolsyra i sig heller.
Vad vet jag.
Sambon frågade på hemvägen vad jag tyckte om ölen och ja, för att svara ärligt, öl smakar öl. All öl smakar likadant i min mun. Lite beskt och lite, ja halväckligt.
Men jag håller ändå på att vänja mig, det tar tid, det gör det, men nån gång kanske jag också kommer uppskatta en kall öl efter en ovanligt varm dag.

Ingen träning blev det igår, men imorse blev det simning i 25 min. 800 m totalt och bara 100 m bröstsim, resten crawl. Jag börjar i alla fall bli lite bättre. Jag fick användning av min nya Timex-klocka också. Riktigt kul att ta varvtider och kunna kolla hur snabbt jag simmar per 100 m.
Då slipper man ju räkna i huvudet också och kan koncentrera sig på att bara simma.
Senare idag ska jag testa den när jag kör löpning också.
Ska kolla mina varvtider i parken där jag vet att ett varv är 800 m.

Trots öl igår och knäckemackor till mellis så stod vikten still på 67,7 kg imorse, det känns ju bra. Imorgon bitti är det ju som gäller, det är officiella vägdagen, så inga konstigheter idag gällande maten, så ska nog resultatet bli bra.

1 kommentar:

  1. Ahhhh - Öl! Denna underbara dryck :-) Nu blev jag ordentligt avundsjuk. Jag lyckades (med våldsam viljestyrka) låta bli gartisölen på konferensen jag var på. Stolt som få! Kör på vetja!

    SvaraRadera