8 mars 2010

Första veckan

Så efter en vecka och diet i 4 dar och helt vanlig mat i 2 (jag började ju på en tisdag) så blev resultatet -1 kg. 68,6 kg vägde jag imorse och då åt jag ändå rätt mycket till middag igår och garanterat över 1400 kcal.
Jag känner att jag är rätt usel på att äta diet på helgen. Igår var det värst. Det blev helt ok frukost med knäckemackor med kokt ägg och kaviar (2 st) och ost (1 st) och till det en stor kopp te. Lunchen fortsatte bra med potatissoppa med lite kött (heter köttsoppa, men det var mest potatis i den, hrm) och en knäckemacka med ost till det.
Efter lunchen stack vi (jag och sambon) ut och sprang en runda, 4 km för mig, och innan dess värmde jag upp med veckans maxtest på armhävningar. Jag klarade 30 st på raken! 30 st! Hahahah, fan helt galet.
Riktigt nöjd är jag, det är 50% fler än för 2 veckor sen (då klarade jag precis 20 st på raken, men behövde "vila" efter 10 st (vila i plankan)) den här gången var det helt utan plankvila, bara upp, ner, upp, ner. Om 2 veckor till kanske jag klarar 45 st om 50%-regeln håller i sig.

Ja, just ja, tillbaka till maten. Efter löpningen blev det en 100 kcal yoghurt och sen blev det inget mer förren vi stack till Starbucks och fikade. Där tog jag en Cherry Mocha (varm choklad med cherry syrap och en liten skvätt kaffe) sjukt god och lyxig kändes den. Som tur var, var jag i alla fall klok och tog bara en tall (minsta storleken). Till det blev det sen en kaka som vi delade på (oatmeal raisin).
Till middag blev det fajitas på mexarresturangen med våra grannar. Där blev det både chips och böndipp och sen rätt mycket mat.
När vi kom hem så kollade vi på Oscarsgalan och sambon gjorde 3 st chokladdoppade jordgubbar till mig och så fick jag en chokladbit på sidan om också.

Ja, ni hör ju, inte dietmat precis, men gott. Jag tänker inte ha dåligt samvete för det utan kör nu med dieten i ett par dar till för att se om jag kan trilla ner under 68 kg-strecket och sedan förhoppningsvis slippa se 69 kg på vågen någon gång igen.
70 kg har jag ju nu lyckats undvika ett bra tag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar