1 mars 2010

Slim-fast


Jag tycker det går så trögt med min viktnedgång att jag har bestämt mig för att köra lite pulverdiet nu i 7 dar för att se vad som händer. Jag kommer byta ut frukost, lunch och alla mellanmål, men äta middag som vanligt.
Så det kommer bli en shake till frukost och en liten banan, sen bars till mellanmål (3 st) och så en bar till lunch också. Till det så ska jag bara dricka vatten och osötat te. Varje shake innehåller 190 kcal och lunchbaren innehåller 200 kcal, mellanmålsbarerna innehåller 100 kcal. Så totalt på en dag blir det alltså 690 kcal från Slim-fast produkter och sen 100 kcal från en banan och sen en middag på ca 500 kcal. Så det landar alltså på 1290 kcal om dan.
Lite snålt, men jag kör ju bara 1 vecka nu för att testa och rivstarta viktnedgången.

Det kanske är sjukt äckligt att äta sån där pulver mat och så kanske jag blir vrålhungrig hela tiden också.

Jag får se, hur som helst ska jag hålla ut i 7 dar och sen får vi se om nåt har hänt då.
Jag kör vägning och mätning imorgon så jag har några siffror att gå på.
Jag kanske lägger till lite mer frukt och grönsaker under dagarna så jag kommer upp i 1400-1500 kcal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar