9 mars 2010

Katastrof

Ja det kan man säga att gårdagen var. Jag började med Slim-fast och åt det fram till alla mina mellanmålsbarer var slut. Då tog jag en till och sen en näve nötter också och efter det 4 st knäckemackor med ost och efter det en påse godis. Vadå!? Godis, va skulle det vara bra för?
Fast det var gott, det var det.
Och nu är det slut och kan inte ligga i skåpet och locka.
Sen blev jag sugen på en hamburgare.
Så då åt jag det innan jag gick till träningen. Hallå!!! Vad håller jag på med?
Först tänkte jag inte ens träna, men sen insåg jag att jag inte precis skulle må bätte av att skita i träningen.

Så sista tuggan av hamburgaren tog jag i bilen på parkeringen till gymmet och 5 min senare låg jag i poolen och simmade. 20 min simning (crawl) som kändes helt ok och efter det lite snabb bastu och sen cykel.
30 min cykel kändes segt, otroligt segt.
Jag kände mig överhettad efter bastun, men började inte svettas riktigt förren efter 15 min och då gick det helt plötsligt lättare att cykla också.

Sen blev det ingen mer mat på kvällen, jag var faktiskt mätt.
Det känns som om jag tänker skippa resten av de där Slim-fast skiten. Jag mår inte bra av det alls.
Kraftig hunger triggar mina hetsätningsproblem och jag kan eller vill inte riktigt kontollera det då.
Så det funkar inte. Bättre att äta riktig mat och skita i vikten på vågen. Må bra och vara frisk i både kropp och själ.

Jag får väl låta vikten sega sig ner på egen hand helt enkelt genom träning inte genom diet.

Idag kom jag iväg till gymmet på morgonen och simmade i 30 min. Det var riktigt skönt faktiskt. Sen blev det riktig frukost med stekta ägg, lite bacon och en biscuit. Mums!

Jag kan ju använda resten av mina Slim-fast som mellanmål i nödfall, eller äta dem istället för godis (för de smakar ju som godis) på lördagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar