4 mars 2010

100 inlägg

Oj, det har gått rätt så fort att få ihop mina första 100 inlägg, men det var inte det jag skulle skriva om utan om dagens löptur.

Jag hade bestämt mig för att kuta hela rundan och inte gå nån gång. Det är ju bara 4 km, så det är ju inte så långt. Det var riktigt skönt ute och jag hade dragit på mig en annorak mot vinden och ett pannband över öronen, så jag blev inte kall. Det var lite jobbigt på sina ställen och jag hade gärna saktat ner och gått, men nu hade jag ju bestämt mig. Inte gå, bara springa/jogga.

Så jag struntade i klockan och försökte tänka på annat, kämpade mig uppför backarna med myrsteg och kutade på snabbt i nedförsbackarna. Tiden blev 1 min snabbare idag än i tisdags och det kändes ju bra. Även om jag hade hoppats på att komma under 25 min, så kändes 26:16 helt ok.

Det skumma var bara pulsen, för den var HÖG! Maxpulsen låg på 210 bpm och medelpulsen på 170 bpm. Crazy!
Ändå kändes det inte som om jag skulle svimma eller kräkas eller nåt sånt.
Jag måste helt enkelt ha högre pulskapacitet än vad jag trodde. Jag trodde mitt max låg på typ 205 bpm, för jag har en gång tidigare fått upp pulsen till 199 bpm och jag var inte spy- eller svimfärdig då heller.

Det skulle faktiskt vara intessant att se vad min maxpuls är om jag kunde göra ett test på ett lab.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar