31 mars 2010

Äntligen!

Idag körde jag VU igen, alltså 1 mil på min förutbestämda bana här i stan.
Sista VU och stor final. Alla som sprang gjorde sitt bästa för att få PB på detta sista lopp. Och vet ni va, jag gjorde det! 66 min 2 sek och alltså 7 min och 48 sekunder förbättring på den här banan.

Dessutom var jag bara 38 sekunder ifrån mitt all-time PB som jag satte förra året på Midnattsloppet i Stockholm. Det var för övrigt min första sprugna mil någonsin.

Jag ser ju tydligt att det kommer att gå att förbättra mig på milen.

Idag fick jag tex stå och vänta på grön gubbe i 50 sek och att få en vattenflaska i nästan 1 min.

Jag hade gjort ett upplägg innan jag gav mig ut och det var bra för jag hade nåt att gå efter då.

Upplägget var att efter uppvärmningen (som jag gjorde utanför själva loppet och tiden) så skulle jag köra följande:
Spring 5 min
Gå 2 min
Spring 10 min
Gå 3 min
Spring 15 min
Gå 4 min
Spring 20 min
Gå 5 min
Spring tills du är i mål

Allt gick bra fram till spring 15 min, efter 13 min in fick jag stanna första gången för att vänta på grön gubbe i 30 s. Men jag fortsatte kuta direkt efteråt igen, sen gick jag 4 min och hade precis kommit igång med spring 20 min när jag blev akut törstig. Jag dök in i en blomsteraffär och bad om ett glas vatten.
Då fick jag en 0,5 l flaska istället och det var ju toppen.
Men tidsförlusten där var runt 1 min.

Sen sprang och gick jag i intervaller som jag inte kollade. Jag tillät mig att gå i uppförsbackarna och sen kuta på platten och nerför.

Om jag hade hållit mig till planen hade jag nog kommit i mål på 64 min som jag hade tänkt.

1 kommentar: