22 mars 2010

Helgen

I lördags så kutade jag årets första 5 km-lopp. Det var kul och jag kom i mål på strax under 30 min. Jag glömde bort att stänga av min pulsklocka, så nån exakt tid har jag inte, men en gissning är att det tog 29:37 ungefär. Banan var mestadels ganska platt med några små backar här och där. Vi sprang på gräs, grusväg och asfalt, så det var rätt omväxlande.

Tyvärr hade de flyttat loppet från stället där vi hade rekat, så banan var helt ny för oss, men det gick ju bra ändå. Min kompis som jag sprang med förbättrade sitt PB på 5 km med 1:30 ungefär. Så det var ju toppen för henne. Snart är hon också nere på 30 min.

Efter loppet stack vi iväg och åt second breakfast med hennes föräldrar, hennes pojkvän och min sambo. Det var riktigt trevligt och gott.

På söndan (igår) så regnade det hela dan. Blä. Fast jag gick ut och gick en långpromenad (5 km) ändå och sen cyklade jag på motionscykel på gymmet i 45 min efter det.

Den här veckan är det vilovecka enligt sprint-programmet och det blir ungefär hälften av träningen mot tidigare veckor.

Jag har börjat med morgonpromenader (började igår eller idag, beroende hur man ser på saken) så det kommer förhoppningsvis ge lite i alla fall.
Vågen visade 68,5 kg imorse, så det är ju upp från i fredags, men jag är inte ett dugg förvånad. Som jag har ätit och proppat i mig mat hela helgen. Som om jag inte sett mat på 1 år eller nåt. Både i lördags och igår kväll åt jag mig proppmätt på snudd till illamående vid middagen.
Jag vet att jag äter för fort och om jag bara kunde lära mig att äta långsammare så skulle jag ju känna av när jag blir mätt och slippa äta tills jag får ont i magen.

Det är något jag måste jobba på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar