3 juni 2010

Nya pjuck

Sådär äntligen har jag köpt mig ett par nya löpardojjor. Den här gången blev det Asics och Cumulus 12 i storlek 10½.



Mina gamla skor var ett par Saucony progrid triumph 6 i storlek 9½, så jag har alltså gått upp en hel storlek i skor på ett år! Antar att jag hade för små skor förrut, men de kändes bra då.



Ska köra min första testrunda i nya skorna imorgon tror jag. Hade planerat att kuta idag, men det är aldeles för varmt och fuktigt ute nu på kvällen. Kunde väl visserligen ha kört inne på löpbandet, men det lockar liksom inte alls.

Sen ska jag träffa en kompis ikväll också och nu är det försent att sticka iväg i alla fall.

Styrketräningen går bra och jag har lyckats gå upp lite i vikt på de flesta övningarna. Jag funderade som jag kanske skrev tidigare på att kontakta min gamla PT igen. Kanske efter att jag kommer tillbaka från Sverige och sommarsemestern.

Just nu funkar det ju visserligen väldigt bra för mig att träna själv. Jag kan pusha mig själv till att ta i och lägga på tyngre vikter, men det är liksom lite kul med en PT som ger en lite pepp också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar