17 juni 2010

Tandläkaren och morgonlöpning (igen)

Igår var jag hos tandläkaren för att laga 2 små hål och fylla igen lite på 2 tänder där tandköttet har dragit sig tillbaka.
Det tog 2,5 timme och sen var jag bedövad i halva ansiktet resten av dagen! Jag kunde typ inte känna vänster sida av min näsa. Det var som om den inte fanns där! Sjukt skum känsla. Det kändes som om jag inte kunde andas genom den näsborren, men när jag höll för höger så gick det ändå.
Jag gillar INTE min tandläkare. Han är visserligen duktig på att laga hål, men verkligen ingen people person.
Nä, jag går inte dit oftare än jag måste. Tandhygienisten däremot, hon är trevlig och den bästa på att få mina tänder att kännas rena och fina. Utom sist när jag var där och de satte på nåt jäkla flour-gegg som kändes som om jag hade torkat tuggummi på tänderna resten av dan.
Det förtog ju hela känslan av rena, fina och fräscha tänder.

Imorse gjorde jag om det. Tog en morgontur och kutade samma runda runt sjön igen (5,5 km). Tyvärr hade ju min blåsa från sist nu blivit ett sår istället. Och trots plåster och långa strumpor så började det skava och till slut blöda.
Fan, fan, fan. Jävla skitskor!
Mina gamla skor fick jag minnsann inte skavsår av en endaste gång.
Hmmm... *trumpen min*.

Ja, ja, så jag fick lov att gå hem de sista 1,7 km för det gjorde för ont att låta skorna skava upp ett köttsår.
Nu får jag väl göra uppehåll från löpningen ett par dar eller nåt.
Det har jag ingen lust med. Blääää!!!!
Eller så köper jag fantastiska skavsårsplåster som är som små rosa fluffiga moln på hälen, så kanske det går att kuta ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar