14 juni 2010

Baptist church

Igår gjorde jag något som jag aldrig har gjort tidigare, jag följde med chefen och hans föräldrar och min kollega på jobbet och hennes dotter till en äkta sydstats baptist kyrka. Helt galet var det!
Inte nog med att det var en baptist kyrka, det var en jättekyrka också. Det var drygt 600-1000 personer där.
Ett band, Robbie Seay Band, spelade och de hade storbildsskärmar så alla skulle kunna se.


Här är låten som de öppnade med.



De lottade till och med ut en iPad!
Det var inte lika mycket halleluja som jag trodde det skulle vara, men något jag inte hade väntat mig hände istället. De erbjöd alla som ville att döpa sig. Hmmm... nja... tack, men nej tack!
Jag gick innan de började med det ståhejjet.

En kul upplevelse, men inget jag kommer göra om.

Jag skulle vilja gå på en gospel-gudstjänst nån gång, men då typ i New York eller nåt, där de vet att man är turist och inte nån som vill gå med i kyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar