25 juni 2010

Fredagsvägning

Vågen visade fint minus idag och ner till 69,1 kg. Detta trots att jag fyllde år i måndags och då åt tårta två ggr (efter lunchen och efter middan), på tisdan åt efterätt, på onsdan blev bjuden på milkshake på jobbet av chefen och inte tränat en enda minut på hela veckan.
Jag gissar att övriga kosten väger upp för de små utsvävningarna. Jag har börjat dricka proteinsmoties till frukost nu och lagt till mycket mera grönsaker och frukt senaste veckan.
Det är ju helt fantastiskt gott med iskall vattenmelon, färska ananas, knallröda saftiga jordgubba och stora blå fina blåbär.

Igår tackade jag faktiskt nej till bananabread med chocholate chips i. Det var inte ens svårt, jag har fått nog av sött sen början på veckan.
Det jobbigaste med att tacka nej är att det känns som om personen som har bakat blir lite stött och ledsen. Men jag tänker inte må dåligt och trycka i mig socker för att någon annans känslor inte ska bli sårade.

Jag satt och letade efter bilder på vattenmelon när den här sidan poppade upp: Phawinees sida

Snacka om att vara duktig på att karva i frukt. Riktiga konstverk, man skulle ju knappt våga äta av dem för de är så fantastiskt fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar