29 maj 2010

10 km med Garmin 305

Första testrundan för mig med sambons Garmin 305 blev dagens träningspass. Det var ju hur kul som helst! Bästa nya leksaken på länge!
Sjukt varmt var det, +26 grader redan kl 10:30 och trots att mycket av banan låg i skuggan blev det nästan olidligt.
Jag började kallsvettas efter 6 km och frös helt outgrundligt sista 4 km hela vägen hem. Som tur var hade jag ju med mig lite vatten och tugg-godisar med elektrolyter i. Blev tvungen att slinka in på gymmet och svalka av ansiktet och fylla på vattenflaskan där vid 6 km. Hade behövt minst 1 flaska vatten till. Drack runt 1 liter vatten när jag kom hem och åt en ostmacka och sen in i duschen med kallt skönt svalkande vatten.

Sen efter det åkte vi till min chefs hus som ligger vid Lake Lure. Där bjöds vi på BBQ och massa gott som allt var hemlagat.
Min chef är riktigt bra på att laga mat.
Sen är det lite kul att han liknar min pappa också.

Efter maten badade vi benen (borde ha tagit med oss badkläder för vattnet var riktigt varmt och skönt) och sen åkte vi en tur på den stora sjön med hans motorbåt.
En toppendag med andra ord.

2 kommentarer:

  1. Hej Tjejen!!
    Satt och kollade springskor på nätet och kom fram till din blogg och Vibram Five Fingers..

    Läste oxo att du testat dessa! hur kändes det i fötterna efter.. träningsvärk?

    Vilken rolig idé! Kul med lie nytt ;)

    Men kan man bara springa på släta ytor.. grusväg?.. hur tunna är dom?

    Ha det toppen!

    MVH Mikaela Eriksson

    SvaraRadera
  2. Well, jag har bara testat dem i en affär och alltså inte utomhus. Har faktiskt inte köpt några ännu, men planera att göra det lite senare i år (när ekonomin tillåter). Har precis köpt ett pas Asics skor som jag ska använda i träningen inför höstens halvmara.

    SvaraRadera