15 juni 2010

Uppe med tuppen

I går kväll bestämde sambon och jag att vi skulle ställa klockan på 06:00 och gå upp och kuta en sväng. Det är ju så sjukt varmt här på kvällarna att man inte pallar att springa då. Dessutom hjälper det ju inte att det är tropiskt fuktig luft som gör att kläderna klibbar så fort man sticker ut näsan utanför vårt luftkonditionerade hus.

Klockradion satte igång och spelade Poker Face



och jag som var rätt trött innan blev faktiskt ganska fort pigg. Jag gillar nämligen den låten. Så upp ur sängen och ta en banan och fråga sambon om han ska med. Mmmmm... jag vet inte... zzzzzz...
Jag tog det som ett nej, så jag stack iväg själv istället.

Solen hade inte gått upp ännu och det var bara +21 grader ute. Fåglarna sjön för full hals och jag var helt ensam ute. Sen såg jag en annan tjej som var ute och kutade. Inga skällande hundar, bara några få folk i sina bilar på väg till jobbet.

Grymt skönt var det och 5,5 km körde jag i 6:20 min/km fart. Så inte så fort, bara lagom skönt. Pulsen går ändå upp för mig till 177 bpm (min maxpuls ligger strax över 200 bpm tror jag) i uppförsbackarna. Annars ligger den på runt 165 bpm i snitt.

Jag sprang faktiskt hela vägen och gick inte ens i sista backen. Riktigt stolt över att jag har sån energi kl 6:30 på morgonen.

Vem kunde tro att jag skulle gå upp frivilligt och springa före jobbet?
Sen när jag kom hem så hade temperaturen stigit till +24 och nu kl 8 är det snart +25. Skönt att jag har löpningen avklarad för idag.

Dags att hoppa in i duschen nu och sticka iväg till jobbet.

2 kommentarer: