25 juni 2010

Underbara fredag (med ett fiasko)

Idag har jag haft en riktigt härlig dag. Jag klarade av tvätt och städning på förmiddan för att sen äta lunch och ge mig iväg till min födelsedagspresent, en 60 min lång massage på ett SPA här i stan. Det var aroma-massage och hela kroppen fick sig en omgång. Skalpen, ansiktet, armar och händer, axlar, ben, fötter och sist ryggen. Helt fantastiskt duktig var hon och det var så avslappnande och skönt!!!
Jag har fått massage en gång tidigare, då i 50 min på Sturebadet i Stockholm och det här var 1000 ggr bättre!!!
Visst gjorde det lite ont på sina ställen där musklerna var riktigt stela, men mest var det bara skönt.
Världens bästa födelsedagspresent!
Tack min älskling! Puss!!!

Sen gjorde jag några ärenden som att betala hyran och internet och hämta kemtvätten. När jag var på väg ut till hyresförmedlingen så började det åska och ösregna. Jag fick parkera så nära dörren jag kunde och sen hoppa över på passagerarsidan för att inte bli dyngsur när jag klev fram till dörren.

Men det var bara lokalt, så när jag kom tillbaka in till stan var det torrt på vägarna. Svarta stora moln tornade dock upp sig på himlen runt om.

Jag var rätt hungrig nu och åkte en sväng till affären för att köpa lite mellis, youghurt och minimorötter. Sen tänkte jag att jag skulle kolla om de hade nåt nytt sköljmedel som luktade gott.
Det är nu fiaskot kommer in i bilden.
Jag luktade på ett par olika, men hittade inget som luktar godare än den sorten som jag använder nu.
Sen kom jag till en stor flaska som stod på understa hyllan. Jag tog tag i korken och lyfte ut den och då åkte korken av, flaskan åkte omkull och jag blev helt nerstänkt med sköljmedel. Det rann ut massor på golvet och över hela min fot och mina nya vita sandaler.
Åh, nej!!!

Aja, jag fick papper och kunde torka bort det värsta, men det var rätt klibbigt tills jag kom hem. Jag struntade i att köpa sköljmedel och köpte bara mitt mellanmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar