21 juni 2010

Resten av födelsedagen...

har varit lika bra som morgonen. När jag kom till jobbet stod stora rosa rosor på mitt bord och ett fint kort, bredvid låg dessutom en lyxig chokladkaka med mörk choklad, apelsin och mandelflan i.
Sjukt god, min absoluta favorit från Lindt.

Sen var det en lung dag på jobbet och på lunchen bjöd chefen på hemgjord pastasallad och mackor. Gott och mättande. Som avslutning fick vi chokladtårta och min ena kollega, Angie, hade bakat brownies som vi också åt.
Sjukt mätt blev jag.
Halva tårtan blev kvar trots att jag försökt bjuda alla som kom in på kontoret.

Sen på kvällen så gick vi ut och käkade sushi med några vänner och då hade jag tagit med mig tårtan som blev kvar från lunchen. Den var lika god på kvällen och nu tog den slut.
På tårtan stod det för 2-4 personer, jag fick ut 12 bitar av tårtan. Så är det med amerikanska tårtor. De är gigantiska och oftast inte så goda, men den här var god, bara stor.

Sen när jag kom hem hade sambon också köpt blommor. En toppendag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar