9 juni 2010

6 km löpning och styrketräning

Först tänkte jag kuta inne på löpbandet på gymmet eftersom jag tyckte det var lite för varmt ute. Sagt och gjort, jag satte igång, men efter 10 min fick jag nog. Fy fan va trist! Dessutom så klonkar det och låter grymt irriterande om löpbanden på mitt gym. Blä!!!
Skit i det tänkte jag och gav mig på styrketräningen istället. Bröstmuskler och biceps fick sig en omgång.
Det tog bara 35 min, så när jag kom hem satte jag på mig 305:an och gav mig ut och kutade ändå. Det hade blivit svalare och jag avverkade 6 km på 42 min.
När jag kom hem efter det så rann svetten om mig.

Sambon hade fixat middag som precis blev klar när jag klev in genom dörren. Köttfärssås och spagetti blev det. Vi brukar alltid göra en stor gryta och frysa in minst 10 portioner. Idag tog vi nog portion nr 8 tror jag, inte mycket kvar i frysen. Kanske är dags att köra en ny omgång, jag funderade på att köra kalkonfärs eller kanske lammfärs nästa gång som omväxling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar