3 november 2009

Tandläkaren

Idag var jag hos tandläkaren och lagade 2 hål och bytte ut en gammal lagning. Det var inte kul. Min tandläkare envisas med att prata hela tiden och ställa frågor, varför då? Tror han att jag kan svara när jag har munnen full av grejer?
Tror han att jag vill småprata så att jag måste sitta där längre? Nä, just det. Sluta prata och skynda på, dessutom var jag de sista 20 min superkissnödig och ville bara resa på mig och gå därifrån.
Så fort de var klara så sprang jag till toan. Ahhhhhh.....

Sen tyckte jag synd om mig själv i några timmar för att bedövningen gjorde ont och det kändes skumt i hela munnen. Det känns fortfarande i helt hunda även om bedövningen har släppt.
Alltså det gjorde faktiskt riktigt ont när han satte dit första och andra sprutan. Så pass ont att några tårar föll.
Då sa han att han kände min smärta för han hade lyckats sticka sprutan genom kinden och in i sitt finger. Hallå, snacka om klantigt!

I vilket fall så hade jag absolut ingen lust att träna ikväll och hade nästan tänkt strunta i det. Sen tog jag mig själv i kragen, käkade en värktablett och gav mig iväg till gymmet.
Det gick riktigt bra idag, körde cykel först 11,5 km, sen överkropp och avslutade allt med 1 min plankan på tårna. Sjukt jobbigt särskilt som jag redan gjort massor av magövningar precis innan.

Imorgon blir det vilodag och ev testar jag på ett yogapass på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar