10 november 2009

Mini-triatlon på gymmet

Igår körde jag ett mini-triatlon på gymmet. Det var 10 min rodd, 30 min cykel och 20 min på löpbandet. Det tog totalt 1:04:30 för mig att klara allt inkl byte mellan maskiner och på den tiden fick jag ihop:

Rodd: 2297 m
Cykel: 14 565 m
Löpband: 2575 m
Totalt: 19 437 m

Ett ”riktigt” triatlon är ju såklart simning först, men det är ju inte så lätt att få till på alla gym. Fast mitt gym har ju pool, så nån gång kanske jag kör ett riktigt istället.
Fast det är ju inte på tid då heller, utan man kör en viss sträcka och sen räknas den totala tiden (inkl byte mellan grenar).

Saxat från wikipedia:

Sprint distance (750m swim, 20km bike, 5km run)
Olympic distance (1.5km swim, 40km ride, 10km run)
Half Ironman (1.9km swim, 90km ride, 21.1km run)
Ironman (3.8km swim, 180 km ride, and a marathon: 42.2km run)

Tror jag ska testa ett Sprint nån gång, för det vill jag köra på riktigt i en tävling till sommaren. Även Olympic skulle vara kul, men det kommer ju bli grymt jobbigt.

Det här var ju perfekt för NU, för nu har jag redan klarat halva utmaningen på 80 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar