5 november 2009

Här går det undan

NU går ju riktigt bra känns det som. Klarade av 60 armhävningar idag varav 48 var på tårna och bara 12 på knäna.
Tror jag skulle kunna klara 50 st på knäna på raken redan nu, funderar faktiskt på att testa det nån dag. Men 50 på tårna tar nog ett bra tag till, fast det kändes betydligt lättare idag än sist jag körde.
3 träningspass och så 14 km avklarde totalt. Blev bara 3 km idag på crosstrainern, men bättre än inget. Jag behöver köra 7 km per träningsdag för att klara utmaningen. Tror det få bli mycket cykel den här månaden, annars känns det nästan omöjligt med mitt träningsupplägg.

Jag hade planerat att testa yoga igår, men så fick jag min mens och kände verkligen inte för att testa ett nytt pass eller träna över huvud taget. Så det blev vilodag istället.
Kanske att jag kör lite yoga hemma på söndag med min dvd även fast jag inte gillar den så värst mycket. Annars kanske jag tar och mediterar lite istället. Det skulle jag nog behöva. Rensa hjärnan från tankar och intryck och bara vara, andas och slappna av.
Det låter som det blir det jag gör på söndag. Kanske åker iväg och sätter mig på ett berg på en bänk om det är fint väder, annars blir det inomhus om det är för kallt ute.

2 kommentarer:

  1. HERREGUD!
    Du är juhelt fenomenal, 48 på tårna!
    WOW! :D

    SvaraRadera
  2. Tack! :-)
    Men det var ju inte i en följd utan med paus i mellan. Körde 6 st, paus, 8 st, paus, 10 st, paus, 12 st, paus sen 12 st på knäna och utan paus 8 st, minpaus, 2 st, minipaus och sista 4 st. Men då var jag död i armarna och bröstmusklera.

    SvaraRadera