12 februari 2010

Syrenberså

Tänk om man hade en egen syrenberå, då kunde man koka saft på blommorna och dricka underbar syrensaft hela vintern medans man väntade på att våren skulle komma.

Jag hittade flera underbara recept på saker att göra med syrenblommor på Allt om trädgårds hemsida.


Bilden lånad från Allt om trädgårds hemsida.

Allt om trädgård-Syrenrecept

Här väntas det komma mer snö i kväll och i natt. Jag hoppas att de har fel för nu har snön börjat smälta bort rätt bra för 3:e gången och jag är redigt trött på snö.

Träningen går lite sådär just nu. Jag känner mig omotiverad att gå till gymmet och det känns som om jag inte har nån plan att träna efter. Höften gör fortfarande ont och det känns faktiskt riktigt jobbigt.
Jag borde kanske gå till läkaren och kolla upp vad det är för fel på den.
Sen är det lagom roligt att jag dessutom har mens den här veckan (lagom till helgen) och känner mig tjock och trist.
Alla hjärtans dag på söndag och sambon är bortrest, kommer kanske hem på kvällen på söndag om nu inte flygplatserna är stängda pga all snö som fallit i söder.

I kväll ska jag kanske gå på bio med en kompis i alla fall. Hoppas hon kan och vill och så kanske vi går ut och äter innan också. Det skulle vara toppenkul tycker jag. Vi får se hur det blir, hon skulle ringa efter jobbet i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar