20 februari 2010

En underbar dag

Jag vaknade imorse 1 min innan klockan skulle ringa och väckte min sambo med massor av pussar. Han ska resa med jobbet och kommer vara bort till på tisdag. Så det här blir tredje helgen som jag är ensam nu.
Jag hoppade in i duschen och sen fixade jag frukost till oss medans han packade sin väska.
Redan vid frukosten kände jag en sån där härlig känsla i magen. Att man bara är glad helt utan anledning liksom. Det här kommer bli en toppendag, jag känner det överallt.
Kanske har det att göra med att jag kommit igång ordentligt med träningen igen och endorfinerna spirar i kroppen.
I går så simmade jag i 30 min och lyckades komma 1150 m på den tiden.
I banan bredvid mig simmade en kille och trots att jag simmade bröstsim och han crawl så höll jag jämna steg med honom. På vissa längder simmade jag till och med om honom. Så höll vi på i ca 600 m, tills min simtid var slut och jag stretchade och gick upp och satte mig i bastun.

Vi har en gemensam bastu ute i simhallen på mitt gym, så man sitter med badkläderna på. Efter en stund kom killen in i bastun och började prata med mig. Han var imponerad av hur snabbt jag simmade bröstsim och sa att han hade försökt tävla med mig precis som jag hade gjort med honom.
Det var faktiskt riktigt kul att känna att vi var jämlika kämpar.

Idag har jag tänkt ge mig iväg till en stad lite söder om oss och nedanför berget. Det ska bli upp mot +16 grader där idag och jag hade tänkt strosa i parken och kanske köpa en fika och läsa min bok.
Jag ringde en kompis och frågade om hon ville föja med och hon skulle ringa tillbaka snart och säga om hon kan eller inte.

Annars kör jag en solodag. Idag kommer bli toppen hur jag än gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar