7 februari 2010

Födelsedagsfest

Igår var jag ute och firade min kompis som fyllde år i fredags. Hon hade bjudit in ca 10 pers, men vi blev bara 5 st till slut (vädret satte käppar i hjulet för resten tyvärr). Vi gick till den bästa pizzerian i stan (man kan få annat gott där också) och käkade och drack vin och pratade och skojade.
Det var en toppenkväll!
Sen åkte vi hem till henne och där bjöd hon på kaffe och tårta (chokladtårta med körsbär) och lite mera rött vin.
Ah, det var så kul!

Festen tog slut vid kl 23 och jag bestämde mig för att gå vidare till lokala puben.
Hade ingen lust att gå direkt hem eftersom jag verkligen inte var trött.

Så jag satte mig själv vid baren och drack ginger ale (tyckte det fick räcka med vinet jag druckit tidigare). Efter en stund kom det fram en kvinna till mig och sa att hon hade en kompis som gått förbi och sett mig och tyckte att jag var "the most gorgeous woman he has ever seen". Ja, snacka om komplimang liksom.
Hon bjöd i alla fall över mig till deras bord och jag satt och snackade med dem resten av kvällen. Det roliga var att killen var typ 23 år (och rätt söt, på ett barnsligt sätt) och kvinnorna var i övre 40-års åldern.

Det blev rätt sent, kl var närmare 2 på morgonen när jag väl kröp ner i sängen.

Idag blev det pizza till frukost, 2 bitar som blev över igår av min puttanesca pizza. Sjuk gott till frukost också med ett stort glas ananas och apelsinjuice till.

Nu är det dags för lunch och idag blir det soppa och ostmackor.

Imorgon är planen att jag ska börja med morgonträning. Jag tänkte starta lite mjukt vid 7-8 tiden ungefär och sen försöka komma iväg tidigare och tidigare ju längre veckan går. 05:30 öppnar gymmet, men så tidigt kommer jag nog inte att komma dit tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar