22 februari 2010

Marsutmaningen


Så då var det dags för en ny utmaning från bloggaren ÄtaTränaKämpa.

Den här gången kommer jag bara vara med på träningsdelen tror jag.
Träningsutmaningen är:
15 st träningspass á minst 30 min
300 st armhävningar varav minst 30 st på tårna
30 min i plankan varav minst 10 min på tårna
250 st utfall (125 på varje ben)
200 burpees
70 km
2 st nya träningspass

De två nya träningspassen kommer jag ha svårt med eftersom jag redan har testat allt som finns på mitt gym, men sånt är livet. Jag kan ju tvinga mig själv att gå tillbaka till nåt pass som step eller nåt annat trist och testa igen. Det kommer ta emot det känner jag redan nu.

Sen är det meningen att man ska köra ett maxtest nu innan utmaningen kör igång.
Max på armhävningar, plankan, burpees och utfall och sen även ett på 5 km av valfri gren simning/rodd/cykel/löpning/crosstrainer/gång eller annan valfri konditionsgrej.

Det vet jag inte om jag kommer göra. Jag känner att det kommer slita onödigt på mig nu när jag just har satt igång med träningen igen.
Jag får se hur jag gör, jag har ju veckan på mig att fundera.
Jag tänker sätta igång 1 mars med själva utmaningen.

Belöningen får jag tänka lite på. Jag är rätt dålig på att ge mig själv belöningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar