25 april 2010

Nytt PB på milen

Sådär, då var första målet på milen avklarat, nämligen att kuta sträckan på under 65 min. Mitt nya PB är 63:38 och nästa mål är att komma under 60 min.

Jag tog det lungt och gick en del, totalt såg passet ut såhär:
spring 5 min
gå 2 min
spring 10 min
gå 3 min
spring 15 min
gå 4 min
spring 21 min
gå 1:20 min
spring 40 s
gå 30 s
spring 1:08 min
Sluttid: 63:38 min

Något som gjorde mig lite sur under rundan var att jag hade tagit med mig en liten vattenflaska som passar i mitt vätskebälte. Jag tycket det var lite jobbigt att hålla flaskan i handen så jag la ifårn mig den på en mur på vägen och tänkte plocka upp den på vägen tillbaka. Men på vägen tillbaka hade nån snott den! Hallå, jag var borta i 10 min! Jävla tjuvar! Äckliga värdelösa människor!
Jag hade fan god lust att avbryta rundan då och kuta efter människorna som snott flaskan (jag mötte nämligen dem på tillbakavägen, det var en tjock tant och hennes man). Visserligen är jag inte helt säker på att det var dem, men det var typ bara de som jag mötte, så annars var det nån som svängde av på vägen.

Morr, där fick jag för att jag la ifrån mig flaskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar