15 maj 2010

Sista passet på 13 week original sprint programmet

Sådär, då var dewn utmaningen avklarad. Det känns rätt så skönt att få avsluta den idag med ett 35 min löppass. Jag fuskade lite den här sista veckan och bytte faktiskt ut 2x15 min simning mot 1x15 min löpning och 1x15 min cykling istället, men annars har jag följt programmet till pricka och kört all träning som stått.

Nu på måndag kör jag igång med nya utmaningen, 8 veckor styrketräning och även lite kondition i det programmet.
Jag tänker fortsätta lägga ut mitt veckoschema på sidan så ni kan se vad jag har planerat för varje vecka.

Jag har reviderat min plan lite för de kommande 8 veckorna. Från början hade jag nämligen tänkt köra igång med halvmara träningen samtidigt, men det blir nog faktiskt lite mycket och kontraproduktivt tyvärr. Så halvmaraträningen får snällt vänta ytterligare 8 veckor.
Jag kommer istället att fortsätta lite med triatlonstuket, dvs på mina 3 ggr i veckan á 30 min kondition blir det 1 gång simma, 1 gång cykla och 1 gång springa.

Det här hade jag tänkt försöka köra på morgonen innan jobbet 2 dagar och sen 3:e passet blir på fredan eller lördan när jag är ledig.

Jag återkommer med resten av upplägget ikväll eller imorgon.
Nu ska jag ut och njuta av en härlig varm lördag med min älsking.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar