10 maj 2010

Motorsåg

Idag hade jag sett fram mot en skön sovmorgon, men så blev det inte. Först satte sambons alarm igång kl 06:00 för han skulle vara tidigt på jobbet. Det är alltid jag som vaknar först, så jag fick väcka honom så han kunde gå upp och stänga av det. Sen hade jag just somnat om (kändes det som) när vår hyresvärd satte igång och köra motorsåg utanför sovrumsfönstret. Grrrr.
Var han tvungen att såga just på morgonen?
Ok, kl var faktiskt 08:20, men jag var fortfarande trött och hade faktiskt sovmorgon.

Sen höll han på i 1 timme och nu är det tyst och fint igen, men nu är det å andra sidan för sent för att sova.

Hyresvärden har fällt alla stora granar som stod utanför fönstret, så nu har vi världens utsikt mot bergen. Tyvärr har vi även världens utsikt över vägen och industriområdet neranför också.
Sen finns det inte heller några träd längre för fåglarna att sitta i eller bygga bo i. Hoppas att de tänker plantera några nya träd eller buskar som döljer vägen och som fåglarna gillar.

Granarna (hemlock) var sjuka, de hade nåt som kallas för hemlock woolly adelgid, så det var ju tvunget att man tog bort dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar