8 maj 2010

Grisen och den blåsiga dagen

När jag var liten såg jag en tecknad kortfilm som hette Grisen och den blåsiga dagen. Det var en gullig film om en glad gris som ville spela med sitt tryne i vinden. Han hade en vän, grävlingen, som helst bara ville ligga och sola.
Nån som minns den filmen? Gick nog på tv på 1:an eller 2:an, minns inte riktigt.
Jag har försökt googla på den, men kan inte hitta den.

I vilket fall så är det precis en sån där blåsig dag idag. Soligt, varmt (+18) och mycket blåsigt.

Eftersom det är lördag och jag inte ska springa nåt lopp idag så hade jag sovmorgon och vad händer när man har sovmorgon?
Jo, man vaknar extra tidigt helt utvilad och kan inte somna om.
Sambon sover fortfarande, vilket jag verkligen unnar honom, för han har haft en riktigt jobbig vecka. Varit på jobbet vid kl 06:30 och kommit hem efter 21 flera kvällar.

Själv har jag redan ätit frukost och funderar på att väcka honom med frukost på sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar