22 maj 2010

Veckan som gått

Sådär, då var första veckan på M & F, hers 8 week challenge avklarad.
I måndags gick det lite trögt och jag tyckte upplägget kändes lite bökigt och inte så kul. Tänkte nästan ge upp och gå över till Jillians program istället, men bestämde mig på tisdan för att i alla fall ge det en vecka.
På tisdan kändes det bättre och på onsdan var det kondition så jag kutade 10 km. Fick lite problem med fötterna som somnade efter 5 km och vid 7 km blev jag tvungen att gå en stund för att de skulle vakna till. Rundan tog 66 min och då gick jag i 6 min totalt. Hade hoppats klara den på 60 min blankt, men det får bli till nästa vecka.
Efter rundan fick jag väldigt ont i vaderna, men det gick som tur var över till torsdagsmorgonen.
På torsdan var det benträning och oj vilken träningsvärk jag fick efter det. Kan knappt sätta mig på toan utan känner mig som en pensionär som behöver ett stöd att hålla i.
Inte blev det bättre igår eller idag heller för den delen.
Idag körde jag sista passet för veckan på styrkedelen i alla fall och imorgon blir det lite löpning igen.

Körde vägning i fredags morse (tidigt) och vågen visade upp 0,8 kg till 68,9 kg.
Det är väl mest vatten och kroppen som lagrar upp glycogen i musklerna nu när jag kört igång med styrketräningen.
Så inget att hänga läpp för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar