10 maj 2010

Vikten

Ställde mig på vågen imorse för att se om nåt händer nu när mensen snart är slut och visst gör det det. Ner till 68,2 kg idag och förhoppningsvis ännu lite mer ner till på fredag igen.

Nu är jag inne på sista veckan på triatlon programmet och veckans träning blir inte riktigt enligt programmet. Jag har nämligen 30 min löpning kvar sen förra veckan som jag tänkte köra idag och även 15 min simning som jag ska försöka klämma in nån dag.
Tyvärr blir det inget av med den där tävlingen som jag hade hoppasts på att köra i helgen. Jag får inte tag på nån cykel tills dess. Så premiären blir först 12 juni istället, men det är inget att hänga läpp för.

Jag har hittat en ny utmaning att köra igång med och det här blir verkligen en utmaning!
I tidningen Muscle & Fitness, hers finns en tävling som sätter igång 17 maj och håller på i 8 veckor till 12 juli.
Sista anmälningsdag är 14 maj och det här ligger ju helt rätt i tiden för mig och känns som en toppenutmaning.

Jag hade ju tänkt köra igång med ett 12 veckorsprogram nu, Winning by losing, av Jillian Michaels, men det här känns nästan ännu bättre.
Nu blir det fokus på både hård styrketräning och kost för att se vad jag kan åstadkomma på 8 veckor. Det vore såklart coolt att vinna en fotografering med tdningen också, men det tror jag inte jag kommer lyckas med. De 2 sista veckorna kommer nog nämligen inte bli lika strikta för mig. Jag ska ju åka på lite semester då till Sverige och hälsa på familjen och då kommer jag ju inte ha tillgång till nåt gym. Sen blir det ofta lite si och så med kosten då också.
Man måste ju äta allt som man inte kan äta resten av året och som bara finns i Sverige.
Jag ska i alla fall göra mitt bästa och så får vi se hur långt det räcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar