10 maj 2010

Nytt PB på 5 km

Sådär ja, nu har jag satt ett nytt PB på 5 km, eller för att vara exakt så är den banan som jag förra året trodde var 5 km bara 4,65 km.
Men eftersom jag jämför med tiden på just den banan så tänker jag fortsätta låta det stå 5 km platt i tabellen.

I vilket fall så sprang jag 11/6-09 på 29:21 och idag 10/5-10, 11 månader senare, så sprang jag på 25:22!!!!
Snacka om förbättring!
3 min och 50 sekunder snabbare har jag blivit.

Mitt mål var att springa 5 km på 25 min (alltså en tid på 25:xx) och nu när det är klart så är det väl bara att börja sikta på 20 min istället.

(Om jag omvandlar tiden till en min/km tid och sen räknar fram en "riktig" 5 kms-tid så blir det istället 27:16.)

Jag har ju ingen GPS ännu och därför så mäter jag mina sträckor på en karta. Så min mätning kan ju vara lite fel fortfarande. Jag mätte bara 1 varv på den banan jag sprang och den var 0,93 km, men det kan ju vara närmare 1 km. I vilket fall så tänker jag vara stolt över min prestation på den banan och hoppas att jag fortsätter att förbättra mig.

2 kommentarer:

  1. det är himla bra gjort !!! bästa är att tränar/leker fartlek så att du springer fortare !!! tror jag ! har liksom själv sjappat av min träning just nu...*skäms*

    SvaraRadera
  2. Ja, både fartlek och backträning blir nästa grej jag borde sätta igång med. För snabbare vill jag ju bli.

    SvaraRadera