28 maj 2010

Veckans vikt

Så idag gick det något lite nerför igen, -0,3 kg och tillbaka på 68,6 kg idag.
När jag tänker efter var det där jag låg och stampade för ca 2 år sen när jag tränade med min förra PT Steve.

Nu har jag ju bara kört 2 pass (1 dag) på gymmet den här veckan, så jag har ju lite att beta av fortfarande.

Det har blivit lite mycket annat känner jag. I måndags trodde jag att vi skulle äta middag med sambons chef, men så blev det inte. När jag väl fick reda på att så inte var fallet orkade jag inte ta mig till gymmet (dessutom var jag väldigt hungrig vid det laget också). Sen i tisdags så tog jag mig iväg till gymmet och körde dubbelpass, både måndagens och tisdagens träning. Jag har fortfarande skön träningsvärk sen dess. Sen hem och försöka laga mat och kolla på finalen av biggest loser. Matlagningen gick åt skogen, så när sambon kom hem åkte han ned till kinesen och köpte steamed dumplings till mig som jag mumsade i mig.

I onsdags var det baby shower för en kompis, så då blev det ingen träning heller (jag slutar jobbet kl 17 och showern började kl 18). Jag gick hem först av alla och då var kl 20:45.
Så fort jag kom hem borstade jag tänderna och duschade och sen stupade jag i säng, trött som en gnu.

I går vaknade jag tidigt (6:30) och då gick jag upp och fixade frukost till sambon. Det var hans födelsedag, så jag fixade med kaffe, mackor och yoghurt med färska bär, blåbär, björnbär och hans favorit alla kategorier, hallon.
Sen satt vi och åt frukost i lugn och ro och han fick lite presenter, mörka chokladpraliner och chokladdoppade apelsin skalbitar. Den stora presenten väntade vi med till kvällen.
Först hade vi tänkt gå ut och springa på kvällen, men när det fortfarande var 28 grader i skuggan kl 19 så struntade vi i det. Han fick öppna sin present, en stor verktygslåda (som kan ersätta den pyttelilla han har nu), istället och så gick vi ut och åt födelsedagsmiddag.
Det blev på fiskrestaurangen, vi bad om ett bord ute och det var supermysigt. Det blev bubbel och grillad fisk för oss båda, MahiMahi med äppel & citron aoli, spenatsallad och blomkålspuré för mig och Lax med tomat & gurksallad för sambon.

Sen åkte vi hem och avnjöt en av chokladpralinerna (eller jag fick smaka en liten bit av en).

Så idag måste jag alltså ta igen onsdagens och torsdagens träning, inkl. dagenen träning. Tur att jag är ledig från jobbet i alla fall så jag har gott om tid på mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar