30 januari 2010

Tangentbordsträning

Ja, det är vad jag håller på med nu. Alltså normalt skriver jag bara med en hand (och alla fingrar, inte pekfingervalsen), men det är ju inte så effektivt eftersom jag måste kolla på tangentbordet hela tiden.

Så nu har jag tänkt lära mig korrekt fingersättning och bli snabb som vinden på att skriva med båda händerna. Till hjälp har jag tagit denna förträffliga hemsida Sense-Lang.



Man kan välja både språk och tangentbordsuppsättning (så ifall man inte har qwerty (det vanligaste) utan dvorak istället så kan man välja det).

Sen när man har blivit lite bättre så kan man börja spela spel för att bli ännu snabbare.

Fast just nu är jag snabbare på att skriva med en hand än att göra det med två.
Så det kommer nog ta en hel del övning att bli riktigt bra.

Än så länge har jag kommit till lektion nr 9 och bokstäverna asdfgtbrv och jklöhynum, så det är ju en hel del bokstäver kvar innan jag kan alla.

1 kommentar:

  1. Hrm, jag hade skrivmaskinslektioner i sjuan när jag gick skolan. Tack och lov faktiskt, takterna sitter i fortfarande, även om jag fuskar lite.

    SvaraRadera