25 januari 2010

Avatar

I går var jag på bio och såg filmen Avatar. Det var kanske väldens bästa film. Helt underbart fin var den. Miljön påminde mig så mycket om Costa Rica med den fina skogen. Det är många som anser att det finns ett politiskt budskap i filmen och jag hade nog också gärna sett att det inte var Jake som fick tjejen och hela kungariket utan istället den rättmätige tronarvingen (eller vad man ska säga), men det är faktiskt bara en film. En saga, en fantasi, och det var en riktigt bra saga som var fantastiskt berättad.
Jag såg den i 3D, men nästa gång blir det nog som vanlig film (och ja, jag kommer se den igen).

I går regnade det hela dan och när vi kom tillbaka från bion så var det översvämmning i hela stan. Bilar stod fast i djupa pölar och det är tur att vi bor på en kulle så vårt hus inte är i nån riskzon.

Istället för mexicanskt som vi hade tänkt äta till middag blev det pizza och pasta (jag åt pasta med räkor) så vågen var inte så snäll imorse, 68,6 kg blev det.

Jag tror nog att jag får lov att sätta igång med styrketräningen den här veckan i alla fall. Jag känner mig helt frisk och det är nog bara dumt att vänta till nästa vecka.
Sen måste jag hitta ett nytt löpprogram jag kan börja med också.
Jag tror att jag får lov att börja om från början igen med löpningen. Ta det lungt och inte springa så länge.
Sen ska jag börja testa en ny teknik också, Chi-running. Kolla in den här videon så kan ni lära er tekniken.



Jag tänkte försöka hitta ett långt program som kan ta mig från nybörjare (även om jag inte är det längre) till en halvmara nån gång i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar