22 januari 2010

Viktnedgång

Gissa om jag blev nöjd imorse när vågen stannade på 68,0 kg. Ha,ha,ha vikten fortsätter nedåt och det känns helt fantastiskt.

Jag har bestämt mig för att ta ytterligare en vecka utan gymträning och bara äta bra och gå mina promenader. Allt för att se om jag kanske kan bli av med nåt kg till innan jag sätter igång med styrketräningen.

Det är lite konstigt tycker jag ändå att vikten fortsätter nedåt nu helt plötsligt efter att ha stått stilla så länge.
Det enda jag gjort som skiljer sig från innan jag blev sjuk är att jag uteslutit mjölkprodukter och bytt mot soja-mjölk istället.

Kan det vara så enkelt att mjölk och yoghurt innehöll för mycket socker och energi och att bytet gav mig det där lilla extra som ger viktnedgång?

I vilket fall blev jag grymt nöjd när jag såg vågen visa 67,7 och sen trilla över till 68,0 och stanna där. Det var länge sen jag såg 67 på vågen.

Det ska bli så skönt att få se 67, 66, 65 komma och gå.

68 kg, nu har jag bara 3 kg kvar till 65 kg och kommer jag dit kommer jag bli superglad. Sen är det ytterligare 3 kg till 62 kg och det var ju där jag började för mer än 10 år sen nu.

1999 vägde jag 62 kg och 2 år senare vägde jag 82 kg.
Jag hoppas att i år blir sista året på resan tillbaka till mig själv och min ursprungsvikt.

3 kommentarer:

  1. Grymt! Jag hittade hit på omvägar och tänker följa hur det går. Bra jobbat hittills!

    SvaraRadera
  2. Just ja! Eftersom du ger mig en kick till mina mål får du en award av mig på min blogg (http://maratonresan.blogspot.com)!
    Kör hårt!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat!
    Känner igen det där, 2001 vägde jag 65, och två år senare 81. Nu ett barn senare till är det 84... Nu börjar jag min resa tillbaka i tiden. Tack för inspiration!

    SvaraRadera