29 januari 2010

VU januari

Igår körde jag VU (vinter utmaningen) januari. Det går ut på att ta sig 1 mil på en förutbestämd bana. Man väljer banan i oktober och fortsätter sedan på exakt samma bana hela vintern. (Jag har kört ungefär samma bana, bara lite längre i nov och dec.)

Igår blev det då 1 mil på tiden 74:12 för mig. Jag körde blandat gång och löpning.
I nedförsbackarna pressade jag på och susade fram som en vind, i uppförsbackarna gick jag.

All snön hade smält bort (men idag ska det komma ny) och det var torrt och fint underlag. +7 grader när jag stack iväg och +5 när jag kom hem.

Det skumma var att kroppen inte alls gillade att köra 1 mil.

Jag fick efter stretch och några glas vatten väldigt ont i magen (väntade på att middagen skulle bli klar) och fick rusa in på toa. Där blev jag sen sittande ett bra tag. Blä
Höll nästan på att svimma och blev helt kallsvettig och yr i huvudet. Sen blev det ingen middag för mig utan bara en mosad banan.

Jag tror bestämt att kroppen inte riktigt har återhämtat sig 100% efter magsjukan för 2 veckor sen.

I övrigt kändes faktiskt passet riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar