2 december 2009

Janssons frestelse

I dag blir det ingen yoga för mig, jag lagar Jansson istället.

Jag har aldrig gjort det förut, så det ska bli lite spännande att se hur den smakar när den är klar.
Ett litet problem var att få tag på anjovis här i USA. Den jag hittade var inlagd i olivolja och luktade inte alls som den som min mamma brukar använda. Den som hon använder är inlagd i nåt spad.
Så jag är lite orolig att min första Jansson kommer bli en besvikelse i smaken.
Annars får jag väl se det som en potatis och lökgratäng med lite extra sälta bara.

Ok, nu har jag kollat lite på den allvetande skräphögen och fått reda på att anjovis i Sverige inte är samma som anjovis i USA.
Kolla här Anjovis wikipedia

Typiskt, det var det jag visste att nåt skulle bli galet när man inte får tag på rätt råvaror. Ja, ja, hoppas den blir god i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar