18 december 2009

Jul och Nyårsutmaningen (JoNU)


Så var det dags för ytterligare en utmaning från bloggen Äta, Träna, Kämpa. Allt om utmaningen kan ni läsa här JoNU.

Jag kommer försöka vara med på alla delar utom dagens tacksamhet. Jag har väldigt svårt att tvinga mig själv att skriva ner nåt jag är tacksam över varje dag. Visst finns det massor att vara tacksam över, men det känns lite krystat för mig så jag hoppar helt enkelt över den delen.
I övrigt borde det gå bra att bara köra på. Fast vi ska ju iväg på semester till Costa Rica nu i 12 dagar, så jag får se hur det blir att träna där.

Appropå resan så åker vi faktiskt redan ikväll. Först 3 timmar i bil ner till Atlanta och sedan flyger vi ut därifrån tidigt imorgon bitti, planet går kl 07:00.
I går pratade jag med min mamma och sa till henne att nån julstämning hade minsann inte infunnit sig här eftersom vi inte fått nån snö och det i förra veckan var +20 grader.
Visserligen har ju temperaturen droppat sen dess med minusgrader på nätterna, men ändå 6 plus på dagarna.
Jag skulle kanske inte ha sagt nåt för i morse vaknade jag och kollade ut genom fönstret och det var fullt med snö! Helt vitt!
Nu har det slutat snöa, men det ska komma upp till 30 cm snö idag har de sagt på radions väderrapport.
Det är -0,5 så snön kommer nog ligga kvar ett tag också.

Nu måste jag fixa det sista som ska packas och tanka bilen, sen plugga resten av dan för ikväll åker vi! :-)

edit: Nej, nu började det regna istället. :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar