9 december 2009

Ofrivillig vilovecka

Det suger att vara sjuk! Jag har nu spenderat 3 dagar hemma utan att träna, inte ens en promenad får jag gå enligt läkaren. Blä!
Jag klättrar på väggarna av träningsabstinens.
Det värsta är att jag bara har blivit sämre och sämre varje dag också. Mer ont i halsen och nu har jag blivit snorig och nyser också.
Hur lång tid ska det ta innan jag blir frisk egentligen?

Mensen kommer aldrig heller känns det som. Jag trodde jag skulle fått den i måndags, men det verkar som den kommer imorgon (känner värken i magen idag).
Så jag känner mig allmänt svullen och bläig också.

Trots detta tog jag och mätte mig igår och i morse tog jag mina efterbilder.

Så här kommer måtten och fotona.

Dagens mått:
8/12-09 (skillnaden är från 14/9-09)

Vikt: 71,0 kg -0,3 kg
Body fat: 25,41% -3,06%
Hals: 36 cm oförändrad
Arm, höger: 31 cm, spänd biceps 32 cm +0,5 cm på spänd
Arm, vänster: 31 cm, spänd biceps 32 cm +0,5 cm på spänd
Byst: 87 cm -3 cm
Under byst: 79 cm -1 cm
Midja: 75 cm -3 cm
Mage (över naveln): 84 cm -4 cm
Höft: 97 cm -3 cm
Stuss (rumpa): 102 cm -5 cm
Lår, höger: 63 cm -1 cm
Lår, vänster: 63 cm -1 cm
Vad, höger: 40 cm oförändrad
Vad, vänster: 40 cm oförändrad

Det är väl ok, men kanske inte riktigt vad jag hade hoppats på efter 12 veckor av hård träning.
Jag ska vänta tills mensen tagit slut så ska jag ta nya mått och även göra en "riktig" fettmätning på gymmet.

Nu till bilderna.



Vecka 1 och 12




Höger bicep.

2 kommentarer:

  1. jag tycker det är skillnad . du är mycket mer fastare och muskligare hållning ... bra kämpat !!!

    SvaraRadera
  2. Jag tränar för halvmara (gbgvarvet) - skulle vilja förlora 15 kg så man blir lättare på foten (?) Jag har haft hälsporre - vilket har resulterat att jag belastat foten fel och fått en seglivad inflammation i en muskel...men jag kan springa tack och lov än så länge ... Har satt mål att minst 3 mil i veckan , har en 1 km kvar denna vecka och det ska jag nog klara !!! och har bara löptränat 1 vecka än så länge....eller är det 2 ? skit samma ...

    Hoppas du har tillfrisknat så att du iallfall får gå ut och gå!!!

    SvaraRadera