5 december 2009

Nu är jag klar

I dag körde jag alltså sista passet på B4L-utmaningen. Det var riktigt skönt och jag känner mig oerhört stolt över mig själv att jag klarade hela vägen och inte gav upp någonstans mitt på.
Jag körde 5 km rodd idag som min kondition och jag kom 5019 m på 23 min. Nu gäller det bara att kapa lite på tiden så att jag kan köra 5 km på 20 min.
Men 5 km rodd är ändå mitt rekord, så det kändes rätt coolt att ha klarat det också.
Sen körde jag 360 lb på liggande benpress, det är 4 st stora plattor på varje sida det. Varje stor platta väger 45 lb (20,4 kg) och det tycker jag helt klart var riktigt tufft att jag klarade.
Först körde jag ett set om 6 st med den vikten och sen ett till om 12 st.

Nu är det vilodag imorgon och sen nya foton på tisdag, mina efter foton. Jag kommer ev. ta nya foton veckan efter det också eftersom jag precis ska få mens och känner mig rätt svullen och inte i toppform för fotografering nu.

Sen på måndag börjar min nya utmaning, 12 veckor igen, men med Jillian och Winning by losing den här gången.
Det ska bli riktigt kul.

Jag har köpt en fin anteckningsbok som jag kan skriva upp mina övningar i och även en styrketräningsanatomibok (puh, vilket långt ord) som jag köpte som min present till mig själv för väl utfört arbete.

Det är ju en riktigt bra present eftersom jag kommer ha mycket nytta av den för att se exakt vilka muskler jag använder och det kommer bli både lättare och roligare att göra ett eget träningsprogram senare då.

Den här boken är det: Strength Training Anatomy-2nd Edition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar