31 oktober 2009

Monsterveckan slut.

Gu va skönt, nu kan jag slappna av. Fast inte så länge, för imorgon börjar ju novemberutmaningen officiellt.

Jag planerar att köra matutmaningen lite hårdare än vad som föreslagits. Jag har bestämt att förutom godis så ska jag inte äta kakor, tårta, efterätt, glass, chips, popcorn eller kex och inte heller dricka alkohol, läsk eller saft på 30 dagar.
Så idag blev det sista lördagsgodiset på 4 lördagar. Jag brukar ju inte äta godis så ofta och den här gången var det faktiskt inte så särskillt gott. Det känna inte som om det kommer bli så svårt att klara maydelen av utmaningen.

Träningsdelen kommer nog också gå helt ok. Visst kommer det att bli jobbigt att hinna få ihop alla olika saker och få in dem i mitt schema, men det ska nog gå bra.
Jag längtar faktiskt lite till på måndag när jag ska köra igång utmaningen.

Efter nästa vecka är det dags för nya foton också och jag hoppas verkligen att det ska synas lite skillnad från första fotot till det fotot. Jag tycker ju inte att det syns så mycket på mig ännu att jag tränar som jag gör.

Vecka 8 (nästa vecka) ska jag hålla lite mer koll på maten också. Ska på kul räkna hur mycket kalorier jag får i mig om dan, så det kommer bli till att ta fram hushållsvågen och ett excelark och logga all mat.
Jag ska mest bara kolla hur mycket kalorier det blir, inte försöka minska så mycket på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar