27 oktober 2009

Halva utmaningen avklarad.

Nu har jag gått in på vecka 7 och har alltså klarat av halva utmaningen och med det 36 pass på gymmet.
Jag har gett mig själv ytterligare en utmaning denna vecka och det är att utöver mina vanliga 6 pass köra 3 vattengympapass också.
Jag känner att jag behöver lite mer kondition och sen är det en morgonklass så då kommer jag upp ur sängen i tid också.
Gårdagens pass klarades av galant, ser faktiskt fram mot imorgon.

Jag har slutat väga mig varje dag eftersom det inte direkt gav mig något. Jag har istället siktat in mig på att mäta mig själv och hålla koll på min fettprocent.
Visserligen måste jag väga mig för att kolla fettprocenten, men det är ju bara 1 gång var 4:e vecka.

Nu efter halva utmaningen ligger min fettprocent på 25,41%. Det betyder ner 3% på dessa 6 veckor.
Jag gjorde även en Jackson/Pollock caliper mätning på gymmet idag och enligt den är min fettprocent nere på 24,32%.
Jag hoppas komma ner till 20% fett lagom till jul och det är 8 veckor dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar