17 september 2009

Torsdag, dag 4

Glömde visst skriva in gårdagens vikt, men den var samma som på tisdan, 71,0 kg.

Dagens vikt var 70,7 kg och det betyder en nedgång redan på nästan 1 kg sen i söndags. Jag får se om det håller i sig eller om det mest bara är vätska.

Dagens träningspass gick bra tillslut, riktigt bra faktiskt. Jag körde på riktigt hårt och kom upp i 184 slag i minuten.
Min maxpuls som jag tidigare lyckats komma upp i är 199 bpm (beat per minute), men jag gissar att min riktiga maxpuls ligger några slag högre än det. Min kvalificerade gissning är 205 bpm ungefär.
Jag tänkte börja kolla vilopulsen igen. Försöka mäta på måndagar om jag kommer ihåg.
Nu tror jag den ligger på 55 bpm, men jag vet att jag har som bäst haft 48 bpm.

Tillbaka till dagens träning då. Försökte mig på att cykla först och det gick verkligen inge vidare. Motionscyklarna är helt kassa på mitt gym. De liknar inte spinningcyklar alls utan mer typ en pensionärscykel med bred sadel. Nä, så jag fick helt ge upp den idén efter 10 min när jag började få ont i knäna.

Det går inte att ställa in något annat än höjden på sadeln, helt värdo.

Så jag gick på crosstrainern idag igen istället. Där flöt allt på som det skulle och vips så var 20 min slut.

Sen stötte jag på min förra PT och bestämde att jag skulle träffa honom på måndag och att han ska mäta mig då med en kaliper för att kolla fettprocenten.
Det kommer inte bli nån rolig mätning kan jag lova.
Sist låg jag ju så bra till, men nu. Hua, det kommer säkert vara 35% fett. Kanske ännu värre.
Men jag ska ner till 23 % igen och sen får vi se vad som händer efter det.

På kul gjord jag ett test på den här sidan: Body Fat Calculator

Där fick jag dessa värden:
Body Fat % 28.47
Kgs of Body Fat 20.22
Lean Body Weight 50.78

Så om jag ska lita på dessa så är de ju ok i alla fall.
Jag ligger ju i alla fall i kategorin acceptabel, men jag vill ner till fitness.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar