23 september 2009

Onsdag, dag 9

Dagens vikt: 71,2 kg

Ja, min vikt jojjar verkligen upp och ned för varje dag. Skumt det där, men inget jag bryr mig så mycket om. Jag vill ju både gå upp i muskler och ned i fettvikt, så det jämnar nog ut sig i längden.

Oj vilket jobbigt pass det blev igår. Riktigt svettigt och mina benmuskler brände rejält när jag höll på som värst. 20 min rodd blev det och det var helt klart ett riktigt bra pass. Jag kom 4211 m på dessa 20 min och mitt mål är 5000 m på 20 min.
Jag har läst nånstans att världsmästaren på rodd ror 5000 m på 15 min (tror jag det var).
Så om jag kan klara 5000 m på 20 min så kommer jag bli rätt nöjd.
Roddmaskinen på mitt gym är en concept 2 och de ska tydligen vara de bästa/mest pålitliga så det känns ju skönt i alla fall.

Dagens pass blir överkropp och jag känner mig riktigt taggad. Ska testa att göra en pull-up innan passet och se om jag klarar att göra 1 i alla fall. Tror jag är för svag fortfarande, men det kommer nog.

Skulle ju vara bra att testa att göra armhävningar nu också, för att se hur många jag klarar nu. Jag vill ju kunna klara 50 st (på tårna) när de här 12 veckorna är slut.

Nä, dags för lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar